Kamis, 19 November 2015

Faedah Kesihatan Milk Thistle Yang Mungkin Anda Tidak Tahu Namun

Faedah Kesihatan Milk Thistle Yang Mungkin Anda Tidak Tahu Namun

Bioflavonoids yang terkandung dalam milk thistle mempunyai tindakan perlindungan hati yang kuat dan telah digunakan secara meluas di Eropah dan negara-negara Asia sebagai persediaan farmaseutikal untuk gangguan hati. The silymarin jangka adalah terdiri daripada bioflavanoids Silibin, silydianin dan silychristin. Terdapat banyak kajian klinikal menyokong silymarin yang boleh melindungi hati dengan detoksifikasi beberapa bahan-bahan toksik termasuk alkohol, acetaminophen, karbon tetraklorida dan cendawan racun Amanita. Silymarin mengubah membran sel hati yang menghalang toksin daripada melalui dan merosakkan sel-sel.

Sebatian iaitu sejenis bioflavanoid juga merangsang pertumbuhan sel dan pembiakan dengan meningkatkan sintesis protein. The hydrochloride betaine, yang terdapat dalam benih milk thistle boleh menyumbang kepada sifat-sifat hepato-pelindung kilang.

Selain dari sifat-sifat pelindung hati milk thistle, ia juga adalah amat penting yang kita ada pengetahuan asas manfaat kesihatan yang lain milk thistle mensasarkan organ-organ penting yang lain dalam badan. Di sini sekarang faedah kesihatan lain milk thistle yang anda mungkin tidak lagi mendengar.

1. Pundi hempedu dan batu karang

The silymarin dalam milk thistle yang untuk membantu menggalakkan aliran hempedu dengan meningkatkan kelarutan. Ini memberi manfaat dalam merawat atau mencegah batu hempedu. Apabila aliran hempedu meningkat, peluang untuk membangunkan batu karang sedang menurun. Kajian juga telah menunjukkan bahawa pengambilan susu thistle telah menyebabkan pengurangan ketara kolesterol dalam hempedu.

2. Obesiti

Tidak ramai yang memahami peranan hati dalam pengurangan berat badan. Meningkatkan fungsi hati teruk diabaikan dalam hampir semua program penurunan berat badan. Hati adalah organ utama yang terlibat dalam menulenkan darah kekotoran dan dalam metabolisme lemak. Dengan meningkatkan tindakan silymarin di hati, metabolisme lemak akan lebih cepat dan ia akan menjadi sangat membantu dalam mengurangkan berat badan.

3. penyakit Estrogen- berkaitan
Kebanyakan tumor payudara secara langsung berkaitan dengan hormon estrogen. Menurut kajian, apabila hati berfungsi dengan baik, bentuk yang tidak baik estrogen boleh ditapis dari badan. The silymarin milk thistle mengawal risiko penyakit yang berkaitan dengan estrogen seperti tumor payudara. Estrogen dan progesteron puncak dan lembah wanita membawa tumor yang berbeza dalam organ-organ pembiakan wanita termasuk rahim dan ovari. Keupayaan milk thistle untuk mengawal ketidakseimbangan hormon estrogen untuk membantu dalam mencegah penyakit-penyakit tersebut.

4. Diabetes dan komplikasinya
Kajian baru-baru ini mendapati bahawa silymarin mempunyai keupayaan untuk menghalang reductase aldose. The reductase aldose enzim bertanggungjawab kepada pemendapan gula di mata pesakit kencing manis. Ini akhirnya akan maju ke retinopati diabetik. Keupayaan silymarin untuk menghapuskan radikal bebas adalah pelindung dalam alam semula jadi terhadap retinopati diabetes yang disebabkan oleh gula berlebihan di mata.

5. Psoriasis dan kegatalan kulit

Kita sudah tahu bahawa hati menapis toksin di dalam darah kita. Kita juga tahu bahawa kulit adalah organ terbesar dalam badan dan merupakan organ yang sangat penting dalam detoksifikasi. Psoriasis telah dikaitkan dengan bahan-bahan toksik tertentu yang mengedarkan seluruh aliran darah. Terdapat beberapa bukti yang menunjukkan bahawa fungsi hati yang tidak normal boleh memainkan peranan dalam pembangunan psoriasis. The gatal di sisi lain juga berkaitan dengan toksin darah yang dikeluarkan melalui kulit.

6. Sindrom Kelesuan Kronik
Terdapat banyak patologi mungkin untuk dipertimbangkan dalam seseorang yang mempunyai sindrom keletihan kronik. Faktor psikologi seperti kemurungan dan kebimbangan memainkan penting tetapi masalah perubatan adalah sama penting. Kajian mendapati bahawa sindrom keletihan kronik boleh disebabkan oleh hati yang tidak berfungsi dengan baik. Jika hati yang rosak, sistem imun mengalami menyebabkan jangkitan dan toksin dalam aliran darah kita.

7. tabiat makan yang tidak sihat dan gaya hidup

Ramai di antara kita makan diet yang terlalu tinggi lemak dan protein, mengambil alih di kaunter atau ubat-ubatan preskripsi, dan secara rutin mendedahkan diri kita kepada radiasi dan bahan cemar lain. Kita jarang bersenam dan amat tertekan. Semua ini boleh merosakkan hati dan boleh menyebabkan serius penjagaan problems.Taking kesihatan hati kita dengan mengambil milk thistle sebagai makanan tambahan dalam diet harian kita boleh mempunyai kesan yang besar terhadap sistem imun kita dan penyembuhan semula jadi kita dan kapasiti pertahanan. Dengan hati yang sihat, badan kita dilindungi dengan baik dan kita boleh menikmati kehidupan yang bahagia dan memuaskan.

Kami mempunyai pengetahuan yang thistle susu dan silymarin komponen utamanya adalah makanan tambahan yang penting yang boleh melindungi hati kita. Terdapat lebih banyak kajian baru yang menyokong manfaat kesihatan yang lain thistle susu. Saya ingin membuka beberapa manfaat kesihatan milk thistle yang mungkin anda tidak pernah mendengar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar