Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Home Untuk Hives Relief

Pemulihan Home Untuk Hives Relief

Setiap tahun dua puluh peratus daripada penduduk dunia akan telah mengalami wabak gatal-gatal. Jika anda adalah antara peratusan ini orang, anda tahu bahawa bantuan gatal-gatal adalah sangat penting. Mengetahui apa yang menyebabkan wabak juga penting kerana jika anda tahu apa yang menyebabkan ia, anda akan dapat untuk merawat lebih berjaya.

Hives mudah dikenal pasti dengan penampilan mereka dan kegatalan yang mengecewakan yang mengiringi mereka. Mereka tidak mempunyai apa-apa corak tertentu yang mereka ikuti, dan setiap pengalaman orang-orang dengan ruam ini adalah berbeza. Mereka mungkin menjadi kenyataan patch seperti bengkak kulit atau lebam dibangkitkan pelbagai saiz.

Terdapat banyak sebab-sebab seseorang boleh keluar dalam gatal-gatal. Yang paling biasa ini adalah disebabkan oleh reaksi alahan. Sistem imun anda akan cuba untuk melawan pencerobohan, dan ini boleh menyebabkan bahagian badan anda membengkak menjadi lebam kecil gatal.

Banyak tindak balas akan reda dalam beberapa jam, tetapi kes-kes yang lebih serius telah diketahui berlangsung selama beberapa hari atau beberapa minggu. Terdapat beberapa jenis gatal-gatal dan masing-masing mempunyai ciri-ciri sendiri. Mana kategori mereka jatuh ke bergantung kepada punca, tempoh masa mereka tinggal dengan anda, dan gejala-gejala yang boleh muncul bersama-sama dengan mereka. Terdapat faktor biasa di kalangan setiap jenis dan itu adalah bahawa mereka semua gatal sentiasa.

Gatal-gatal amat menjengkelkan kerana gatal yang mengiringi mereka adalah sukar untuk tenang. Cuba untuk menggaru ini lebam kecil menyeksa hanya akan mengganggu mereka lebih. Terdapat berpuluh-puluh krim disediakan untuk membantu melegakan kegatalan, dan kebanyakan mereka bekerja seperti yang dijanjikan. Walau bagaimanapun, kebanyakan krim ini mahal, dan dalam beberapa kes, seseorang boleh perlu memandu agak cara untuk mendapatkan rawatan. Bagi anda yang tidak mempunyai cara-cara untuk memperoleh ubat-ubatan ini, anda mungkin ingin mencuba salah satu daripada ubat-ubatan ini rumah mudah disenaraikan di sini.

Jika anda tidak tahu punca ruam, anda perlu mendapatkan rawatan perubatan secepat mungkin. Seorang doktor akan dapat membantu anda mengenal pasti punca, dan menghapuskan apa-apa wabak masa depan. Mereka akan dapat untuk memeriksa untuk memastikan bahawa ruam itu tidak merebak ke mana-mana organ-organ dalaman anda juga. Ini boleh menjadi sangat berbahaya jika tidak dirawat dengan cepat.

Salah satu rawatan yang paling berkesan untuk gatal-gatal adalah menghapuskan pencetus yang menyebabkan mereka untuk muncul di tempat pertama. Jika anda tahu apa yang menyebabkan ruam, memberhentikan sebarang pendedahan atau tingkah laku dengan segera. Sebaik sahaja anda mempunyai, mereka akan hilang dengan cepat, meninggalkan anda gatal percuma!

Ramai orang percaya bahawa akupunktur merupakan suatu alternatif kepada perubatan moden. Ia dikatakan bahawa mengenakan tekanan kepada otot trapezius akan dapat membantu membersihkan badan anda daripada lebam merah menjengkelkan. Otot trapezius terletak di antara leher dan bahu, dan hanya mengurut otot ini boleh membantu anda mencari kelegaan gatal-gatal!

Memohon sejuk di kawasan yang terjejas akan membantu dengan bengkak dan gatal-gatal. Memampatkan sejuk adalah cara yang baik untuk merawat gatal-gatal. Walau bagaimanapun, dalam beberapa kes kawasan yang terjejas adalah begitu besar bahawa ia adalah hampir mustahil untuk merawat dengan memampatkan. Dalam jenis ini keadaan mandi air sejuk atau mandi akan berfungsi dengan cara yang sama, ia mungkin tidak selesa tetapi akan berkesan.

Banyak vitamin mempunyai keputusan yang besar untuk pelbagai orang. Vitamin E adalah mungkin yang paling biasa sekali, dan boleh dimakan atau digunakan secara langsung ke sarang mereka. Jika anda mengalami gatal-gatal, pastikan untuk meningkatkan pengambilan makanan yang kaya dengan zink, vitamin C, dan vitamin E.

Merendam tuala kecil dalam susu sejuk dan memohon kepada kawasan ini dikatakan amat berkesan dalam pertempuran melawan gatal-gatal gatal. Anda juga boleh menambah susu dan oatmeal untuk mandi anda apabila menguruskannya. Susu dan oatmeal akan mempunyai kesan menenangkan pada gatal-gatal, dan akan memberi nafas baru kemahiran anda juga.

Asafoetida boleh melegakan gatal-gatal anda apabila dicampur dengan minyak jarak. Membuat campuran satu sudu teh keempat asafoetida dan empat sudu besar minyak. Gaul rata dan memohon terus kepada lebam kecil. Anda mungkin ingin mencuba kaedah ini pada satu masa apabila anda tidak akan melihat orang tidak lama lagi. Asafoetida berkait rapat dengan bawang dan bawang putih, dan apabila dicampur dengan minyak boleh mengambil masa beberapa jam untuk mencuci.

Ubat Cina semulajadi yang berkesan untuk gatal-gatal termasuk selasih, yang amat biasa di kebanyakan rumah. Tambah sekali selasih kering untuk balang satu-suku yang telah diisi dengan air mendidih. Benarkan penyelesaian untuk sejuk ke suhu bilik sebelum memohon untuk kulit anda.

Teh digunakan dalam rawatan rumah banyak dan boleh digunakan untuk jenis ruam juga. Hampir mana-mana teh akan bekerja, tetapi anda mungkin perlu untuk percubaan. Sediakan secawan teh kegemaran anda seperti biasa, tetapi menyelamatkan beg teh. Sambil cawan teh, memohon beg teh untuk gatal-gatal selama 5-10 minit. Ini perlu melegakan gatal-gatal, tetapi seperti yang dinyatakan di atas, anda mungkin perlu bereksperimen dengan pelbagai jenis teh sebelum anda mencari satu yang sesuai untuk anda!

Anggur ekstrak biji makanan berfungsi hebat untuk melegakan gatal-gatal disebabkan oleh gatal-gatal. Terdapat beberapa cara yang boleh anda gunakan penyelesaian ini. Campurkan satu sudu teh zaitun atau minyak sayuran dengan beberapa titik ekstrak dan memohon campuran untuk gatal-gatal. Anda juga boleh menambah ekstrak air dan pilihan makanan anggur untuk botol semburan. Ini adalah berguna kerana anda akan mempunyai cukup campuran dibuat untuk memastikan menggunakan semula apabila mereka mula gatal-gatal lagi! Hanya semburan kawasan yang diperlukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar