Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Semulajadi Untuk Jangkitan UTI di Lelaki dan Wanita

Pemulihan Semulajadi Untuk Jangkitan UTI di Lelaki dan Wanita

Seperti kejadian UTI meningkat, semakin ramai orang kini beralih kepada Ibu Bumi dalam mencari ubat semula jadi untuk UTI. Jangkitan UTI atau kencing Tract adalah sesuatu yang anda tidak mahu main-main dengan kerana jika ia berlaku terlalu kerap atau jika tidak dirawat, UTI boleh membahayakan nyawa yang.

Sebab-sebab mengapa orang mendapatkan UTI di tempat pertama banyak, tetapi ia telah berkata bahawa bakteria yang menyebabkan UTI masuk ke dalam saluran kencing melalui hubungan seks, kebersihan miskin kawasan intim, kekurangan pengambilan air dan menahan keinginan untuk kencing . Oleh kerana, apabila alam panggilan, anda perlu untuk bertindak balas dengan segera atau risiko mendapat jangkitan.

Anda boleh memberitahu jika anda mempunyai UTI dengan memerhatikan diri anda dengan teliti bagi tanda-tanda dan gejala-gejala yang termasuk membakar sensasi atau sakit ketika membuang air kecil, bercampur dengan darah air kencing atau air kencing berwarna gelap, sakit di bahagian bawah abdomen, kekerapan membuang air kecil, dan laluan air kencing sedikit. Ini juga boleh disertai dengan loya, muntah-muntah, atau demam.

Pemeriksaan makmal air kencing membantu doktor menilai kehadiran jangkitan. Mereka kemudian akan menetapkan antibiotik untuk merawat masalah ini, tetapi antibiotik boleh memburukkan lagi keadaan untuk buah pinggang dan hati. Oleh kerana mereka secara kimia dirumuskan mereka sentiasa datang dengan kesan sampingan. Mujurlah, terdapat ubat semula jadi untuk UTI dan ramai orang, antaranya doktor, bersetuju bahawa ubat-ubatan ini semula jadi membuat alternatif yang lebih baik untuk antibiotik. Selain murah, mereka lebih selamat dan mudah didapati.

Salah satu ubat semula jadi yang sering tanaman sehingga apabila anda mempunyai UTI adalah kranberi. Cranberry telah mendapat faedah di seluruh dunia kerana manfaat kesihatan yang mengagumkan. Ia telah didapati tidak berkesan terhadap UTI bahawa terdapat walaupun kapsul kranberi disediakan. Sifat berasid Cranberry adalah tepat apa yang memberi ini super-beri keupayaan untuk melawan bakteria UTI penyebab. Seperti yang anda tahu, bakteria tidak boleh hidup dalam persekitaran yang berasid. Minum segelas jus kranberi tulen tiga atau empat kali sehari adalah disyorkan. Jika anda tidak suka rasa jus kranberi tulen, walaupun, mencari jus buah-buahan yang mempunyai sekurang-kurangnya 30% kandungan kranberi, sebaliknya.

Cuba minum segelas air dengan setengah sudu teh baking soda juga. Rupa-rupanya, ada sesuatu dalam baking soda yang menghalang pertumbuhan bakteria.

Terapi yang begitu penting apabila anda mempunyai UTI adalah terapi air. Anda mesti tahu dari dahulu lagi bahawa minum 8 gelas air adalah cara yang baik untuk menjaga buah pinggang anda sihat. Walau bagaimanapun, apabila anda mempunyai UTI, anda tidak perlu menghadkan diri kepada hanya 8 gelas sehari. Jika anda boleh mempunyai 10-12 gelas sehari, yang akan menjadi lebih baik, walaupun ini bermakna pergi ke tandas dengan kerap. Namun, jika yang akan membuat anda menghilangkan UTI, apa yang kesulitan sedikit, bukan?

Seperti yang anda mungkin akan mengambil vitamin tambahan, bagaimanapun, mengambil Vitamin C, sebaliknya. Ia berasid yang sepatutnya membantu anda melawan bakteria dengan lebih cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar